dilluns, 16 d’agost del 2010

14 d'agost: l'espectacle de la pilota a la ciutat d'Alacant



Mentre la gran majoria de mitjans de comunicació se centren en els esports de masses i d'elit, a la ciutat d'Alacant es continua organitzant any rere any un campionat esportiu de l'esport més característic a la capital a més del més antic, ja que la seua pràctica està documentada com a mínim al segle XVIII ¿podem dir igual d'altres esports més reverenciats pels mitjans de comunicació?

Amb l'únic objectiu de passar un gran dia de "pilota" i amb una participació majoritària de jugadors joves, es va posar en marxa el VII Trofeu Club Pilota Alacant.

1a semifinal: Santa Creu - Raval Roig = 8 jocs a 7
Santa Creu eixia com a gran favorit gràcies al seu banca Nicolás, el jugador al "traure" més expert de la ciutat d'Alacant, però es va trobar davant a un equip molt compensat i treballador. De seguida Santa Creu va començar a manar en el marcador amb un 2 - 0, però Raval Roig va respondre fins a mantenir el marcador en un emocionant 4 - 4. Tot seguit, Santa Creu va estirar el marcador fins al 7 - 4, ja què al bon fer de l'equip de Nicolás i els seus, es va juntar el baix rendiment del banca de Raval roig, Héctor, que es va descentrar per la pressió de la partida. Quan tot el món donava per fet la victòria de Santa Creu, el seu rival va reaccionar amb Borja de Mutxamel al seu cap, arribant fins un emocionant 7 - 7. En un intens joc de desempat, Nicolás va tirar de veterania per establir el 8 - 7 final.

2a semifinal: Sant Roc - San Antón = 8 jocs a 5
L'altre gran favorit, Sant Roc, va trobar enfront un oponent inexpert però dur. A l'equip de San Antón li va costar entrar en la partida, ja què el seu banca Sevilla d'El Pinós era la primera vegaga que jugava a la modalitat, però poc a poc va aconseguir ficar als seus dins de la partida. Així, Pepe de Mutxamel va haver de donar el millor de sí per aconseguir arribar al 8 a 5 final.

Fideuà a la Plaça del Pont
A continuació els jugadors van tindre el seu merescut descans, amb una Fideuà a la Plaça del Pont oferida per l'Associació de Veïns de Sant Roc, que celebraven les seues festes tradicionals.


Final de consolació: Raval Roig - San Antón= 8 jocs a 5

Raval Roig

Interessantíssima partida pel 3r lloc. Després d'haver demostrar en les semifinals que els dos equips podrien haver estat en la final pel seu nivell de joc, es va vore una partida molt equilibrada i que sols la major experiència del Raval Roig va marcar les diferències. Raval Roig va començar amb canvis tàctics, passant Borja de Mutxamel a la banca i Héctor d'Alacant al resto, innovació que va funcionar a la perfecció, ja què Borja va estar tota la partida molt regular amb poques faltes i Héctor va facilitar molt el treball als jugadors de davant. Sevilla va confirmar la seua millora a la banca de San Antón, variant molt els seus traures per despistar als restos del Raval Roig. Per això, Iván d'Alacant es va trobar en la seua posició de mitger gran quantitat de pilotes que va tindre que restar per guanyar les ratlles més importants, sempre amb el suport de José de Mutxamel a la punta. Amb el treball d'equip del Raval Roig, es va aconseguir contrarrestar la banca de San Antón, amb el marcador de 8 a 5 final.

San Antón


GRAN FINAL: Sant Roc - Santa Creu = 8 jocs a 6

Partida molt irregular per part dels dos equips, però amb tota l'emoció que es mereix la gran final. Nicolás va començar a la banca de Santa Creu amb moltes errades que van fer que Sant Roc es ficara amb un 4 - 0 al marcador. Però, un canvi tàctic a Santa Creu va fer que es recuperara el nivell al traure i es reforçara el resto amb un Nicolás que a este lloc sí que va rendir fins arribar al 5 - 3 i al 7 a 6. Però Sant Roc es va refer aprofitant el xicotet avantatge al marcador i va aconseguir un merescut triomf 8 jocs a 6.







Entrega de trofeus
Com a cloenda, Juan Olmos com a President de les Festes de Sant Roc, va presidir la cerimònia d'entrega de trofeus.
3r classificat: Raval Roig


Subcampió: Santa Creu


Campió: Sant Roc


Com sempre, donar les gràcies a tots aquells que han fet possible este campionat i en especial a l'AAVV de Sant Roc, que porta 3 anys apostant fort per la recuperació de la pilota valenciana a la ciutat d'Alacant.

dilluns, 9 d’agost del 2010

VII Trofeu Club Pilota Alacant


El dissabte 14 d'agost se celebrarà la setena edició del trofeu de pilota valenciana més important a la capital.

Programa:

10 hores: 1a semifinal: Santa Creu - Raval Roig
12 hores: 2a semifinal: Sant Roc - Vila Vella
14 hores: DINAR
16 hores: 3r i 4t lloc
18 hores: Final
20 hores: Entrega de trofeus
21 hores: SOPAR: CONCURS DE PAELLES (Plaça del Pont)

Equips:

Sant Roc: Pepe, Juanma, Salva i un de Mutxamel.
Santa Creu: Nicolás i 3 de Mutxamel.
Vila Vella: Sevilla, José, Víctor i 1 de Mutxamel.
Raval Roig: Héctor, Borja, Iván i 1 de Mutxamel.

dilluns, 24 de maig del 2010

GRAN FESTA DE LA PILOTA A SANT VICENT DEL RASPEIG

De I Trofeu Raspall. Sant Vicent 2010

La localitat de Sant Vicent del Raspeig va viure una gran festa de la pilota valenciana, amb la participació de 10 equips masculins i 8 femenins, és a dir, 70 jugadors i jugadores d'entre 12 i 16 anys, que van poder comprobar la riquesa i diversió de l'esport autòcton.

Preparatius
El Comitè organitzador la començar des de ls 8 del matí a col·locar els cartells, les taules de l'organització, la megafonia, la beguda, etc, a fi de poder rebre als joves pilotaris en les millors condicions.
De I Trofeu Raspall. Sant Vicent 2010

A les 9, es va començar a preparar les mans des jugadors, que amb l'inestimable ajuda dels socis del Club Pilota Sant Vicent i el Club Pilota Alacant, es va fer possible que les partides començaren en l'horari previst.

De I Trofeu Raspall. Sant Vicent 2010

De seguida, van començar a competir els 10 equips masculins i 8 femenins en una dura fase prèvia, fins que va arribar l'hora del esmorzar, deixant-ho tot a punt per a la fase final.

De I Trofeu Raspall. Sant Vicent 2010

Acte seguit, vam començar les eliminatòries, amb partides igualades d'igual a igual, arribant inclús a decidir-se moltes partides en l'últim quinze.

De I Trofeu Raspall. Sant Vicent 2010


L'apoteosi de l'event va arribar amb les finals masculines i femenines. Hem de destacar el gran nivell mostrat per uns jugadors que fa no res no coneixien la pilota valenciana.

De I Trofeu Raspall. Sant Vicent 2010


I tot va acabar amb l'alegria dels guanyadors, l'entrega de trofeus i el sorteig de material esportiu... FINS EL PRÒXIM CAMPIONAT!!!

De I Trofeu Raspall. Sant Vicent 2010


De I Trofeu Raspall. Sant Vicent 2010


De I Trofeu Raspall. Sant Vicent 2010


VOLEM DONAR UN ESPECIAL AGRAÏMENT AL PATRONAT D'ESPORTS DE SANT VICENT, CLUB PILOTA SANT VICENT, AIXÍ COM A TOTS ELS INTEGRANTS DEL CLUB PILOTA ALACANT, QUE HAN FET POSSIBLE ORGANITZAR ESTE GRAN EVENT.

divendres, 21 de maig del 2010

I TROFEU DE PILOTA "A RASPALL". SANT VICENT DEL RASPEIG 2010.




El Club Pilota Alacant, el Patronat d'Esports de Sant Vicent i el Club Pilota Sant Vicent, han organitzat pel diumenge 23 de maig a les 10 hores, al carrer Del Centro, un campionat de pilota on participaran alumnes d'ESO de la localitat.


ESTEU TOTS CONVIDATS!!!

dijous, 28 de gener del 2010

Apren a jugar a pilota!!!

EL CPV ALACANT CONVIDA A JUGAR TOTS ELS DIVENDRES

El Club Pilota Alacant comença un nou pla de promoció de la pilota valenciana a la ciutat d'Alacant.
Jugadors del Club Pilota Alacant estaran al Frontó Municipal de la Ciutat Esportiva, tots els divendres de 20 a 22 hores (del 26 de febrer al 26 de març)i de 19 a 21 hores (del 2 d'abril al 25 de juny), amb l'objectiu d'ensenyar a tot aquell interessat en provar la pilota valenciana sense cap compromís.

El Club aportarà tot el material necessari, a més de pilotes blanes adaptades al nivell del jugador.
Per més informació: 607283214 (Hèctor), cp_alacant@yahoo.es o al fòrum del Club.

dimarts, 12 de gener del 2010

Nous vídeos del Club

Hola:

Volem mostrar uns vídeos de la Lliga de Raspall Parelles 2009.

A més, la galeria d'imatges s'ha actualitzat amb noves fotos.









dimecres, 21 d’octubre del 2009

Publicada la galeria de imatges del Club a Picasa

Ja teniu la galeria d'imatges del Club Pilota Alacant, des dels inicis del Club a la seguent adreça:

http://picasaweb.google.com/cpalacant

Si teniu més fotos del Club que no estan a la galeria, per favor, envieu-nos-les, especialment les del III Trofeu Club Pilota Alacant, que es va celebrar al carrer Sant Agustí.

L'enllaç permanent està al menú de la dreta, sota l'enllaç al fòrum

divendres, 4 de setembre del 2009

I Trofeu Sant Roc, gran dia de pilota a Alacant


El 16 d'agost va ser un gran dia per a la pilota, ja què, per sisè any es va celebrar este quadrangular de pilota a la capital alacantina. Este any, baix el nom de I Trofeu Sant Roc, s'ha pogut comptar amb la col·laboració de la Comissió de Festes de Sant Roc que ha demanat tallar el taller, les camisetes, trofeus i la fideuà.


1a semifinal: Sant Roc - Raval Roig = 8 jocs a 3

Partida intensa de més de dos hores de duració, tot i què el marcador de jocs sempre va estar clarament dominat per Sant Roc (equip oficial d'Alacant a la passada lliga), els del Raval Roig van arribar a quasi tots els jocs al "a dos", tenint moltes possibilitats de guanyar jocs que al final van caure del costat dels de Sant Roc.

2a semifinal: Santa Creu - San Antón = 8 jocs a 2

Santa Creu va dominar amb total claritat la partida, una vegada superat un inici més igualat, amb un 2-2. San Antón va patir la falta de rodatge a esta modalitat de Palma, front a un equip molt conjuntat.


Fideuà de germanor

El dinar es va celebrar a la Plaça del Pont, amb una fideuà oferida per la Comissió de Festes de Sant Roc.



Final de consolació: San Antón - Raval Roig = 8 - 5.


El que al principi pareixia una partida sense color per als de San Antón, ja que el marcador va arribar al 6 a 1, va resultar una partida duríssima de més de dos hores de duració. La fatiga del banca i resto del Raval Roig va provocar moltes errades no forçades, però este jugador es va refer i així es va arribar al 6 jocs 5, però la exigència física va ser massa i al final els de San Antón es van allunyar en el marcador fins al 8 a 5 final.



FINAL: Santa Creu - Sant Roc = 10 jocs a 3


La final es va tornar una partida molt desigual, ja què l'equip de Sant Roc va acusar l'esforç de la semifinal, front a un equip con el de Santa Creu que estava amb les forces al 100 %. Així, els jocs van anar caient fàcilment per l'equip de Santa Creu, per així dur-se el trofeu d'este I Trofeu Sant Roc.



Lliurament de trofeus



A la Plaça del Pont es van donar els trofeus, de mans de la Bellea del Foc i les seues dames.

dijous, 13 d’agost del 2009

I Trofeu Festes de Sant Roc - VIé Trofeu Club Pilota Alacant


Tot llest per a la sisena edició del Trofeu Club Pilota Alacant 2009, que este any canvia de denominació, per convertir-se en el I Trofeu Festes de Sant Roc, que se celebrarà durant tot el diumenge 16 d'agost, sent el dia més important per a la pilota valenciana a la capital alacantina.

DIUMENGE 16 D'AGOST: CARRER ABAT NÀJERA

10 h: Presentació dels equips

10 h 05': Barri de Sant Roc - El Raval Roig

12 h: Barri de Santa Creu - La Vila Vella

14 h: fideuà de germanor

16 h: partida pel 3r i 4t lloc

18 h: FINAL

20'30 h: entrega de trofeus

ES PRESENTA UN CAMPIONAT SENSE FAVORITS

Com a cada edició, es presenten 4 equips molt igualats que faran tot els possibles per guanyar este campionat ja consolidat al calendari de la pilota valenciana.

Barri de Sant Roc: serà la gran aposta del Club Pilota Alacant, que presenta l'equip que tan bon paper va fer a la Lliga Diputació. Tindran al seu favor ser un equip molt conjuntat, que ha jugat vàries lligues amb la mateixa formació. Destaquen el seu banca Nicolás I, amb 6 Lligues Diputació a les seues esquenes i que el fa un valor segur, i la gran promesa Pepe de Mutxamel, que s'està destacant com un resto de primera categoria.

El Raval Roig
: altre equip format per membres del Club Pilota Alacant, amb gran experiència a les competicions federades. Encara que no tan conjuntat com l'equip anterior, comptarà amb Nicolás II i Hèctor d'Alacant, dos jugadors molt competitius a totes les modalitats de la pilota valenciana, centrats últimament al raspall.

Santa Creu: tindrem un equip format per jugadors del Club Pilota Benimantell, el convidat especial d'esta edició del campionat. Es tracta d'un equip amb molta experiència al carrer, pel que es un gran candidat al títol.

La Vila Vella: equip liderat pel banca guanyador de les dos últimes edicions del Trofeu Club Pilota Alacant, Miguel d'Ontinyent, pel que este equip té un pilar fonamental que el pot alçar al títol de campions.

Tot això i més, el diumenge 16 d'agost al carrer Abat Nàjera, us esperem!!!!!!

dijous, 4 de juny del 2009

EL PATRONAT TORNARÀ A POSAR EN MARXA LA PILOTA VALENCIANA COM ESCOLA DE NOVA CREACIÓ


Finalment, sí que es crearà l'escola de pilota valenciana, que no va eixir en les últimes temporades, com a conseqüència de la falta d'inscripcions.

L'escola tindrà l'horari, d'octubre a maig, de dimarts i dijous, de 18 a 19 hores, al Frontó de la Ciutat Esportiva.

Esperem que per fi puga eixir l'escola, després d'haver actuat la Generalitat junt a la Federació en els següents centres docents d'Alacant:

- CEIP Pedro Duque
- CEIP Ausiàs March
- CP Oscar Esplà
- CP Mora Puchol
- Colegio El Valle

A més, el Club Pilota Alacant ha actuat en:

- IES Mare Nostrum
- IES Bahía de Babel
- Foguera San Gabriel

Per a més informació i inscripcions:
C/ Foguerer José Romeu Zarandieta, nº 2 (Piscines d’El Tossal)
03005 Alacant
Tfn: 965.91.60.12 - Fax: 965.24.57.02
Email: patronato.deportes@alicante-ayto.es
Horari: Dilluns a Dijous: 9h a 16h y 17h a 20h
Divendres: 9h a 14h
Estiu i festius: Dilluns a Divendres: 9h a 13:30h

dijous, 26 de març del 2009

Taller de pilota a San Gabriel



Exhibició i curs d'iniciació de pilota valenciana, a les 10'30 hores, carrer Comandante Franco

dimecres, 11 de març del 2009

Partides dels equips oficials d'Alacant

RURALCAIXA DE RASPALL DE TRIOS

Partida aplaçada de la 2a jornada

Alacant - Pego A: divendres 13, 20 hores, Carrer de Pilota de Benidorm (Poliesportiu L'Illa)

4a jornada


Alacant - Real de Gandia: diumenge 15, 11 hores, Carrer de Pilota de Benidorm (Poliesportiu L'Illa)

LLIGA A PALMA: TROFEU DIPUTACIÓ 2009


Alacant - Benidoleig: dissabte 14 de març, 16 hores, Carrer Abat Nàjera (Casc antic)

dimecres, 25 de febrer del 2009

ES POSA EN MARXA LA PROMOCIÓ "PILOTA A L'ESCOLA 2009"


A tots els Clubs/Escoles de Pilota:

Estimats membres de Clubs/Escoles de pilota, este migdia s’ha obert el termini de sol.licituds per a demanar una actuació del Projecte d’Innovació Educativa “Pilota a l’Escola”, que realitza la Conselleria conjuntament amb la Federació de Pilota Valenciana. El termini de presentacio de sol.licituds estarà obert fins el 31 de març, tot i que les sessions es realitzaran per riguròs ordre d’arribada.

Si vos pareix una idea interessant per a promocionar la pràctica de la pilota valenciana en la vostra localitat seria convenient que fereu arrivar aquesta informació al centres educatius del poble. Enguany l’activitat es desenvoluparà amb alumnes de 5é de PRIMÀRIA.

Per a accedir a la fulla de sol.licitud que ha d’omplir el centre escolar s’ha de seguir aquestes indicacions:

COM COMPLIMENTAR LA SOL.LICITUD:

1) www.edu.gva.es

2) Punjar sobre: Direcció d’Avaluació, Innovació Educativa i Formació Professional.

Una vegada dins, punxar en INNOVACIÓ.

Una vegada dins, punxar sobre EXPERIMENTAL.

I allí es troba “PROGRAMA PILOTA A L’ESCOLA”, amb la carta als centres, la programació i la SOL.LICITUD DE L’ACTIVITAT.

Complimentar-la i enviar-la per correu electrònic a pilotaescola@gmail.com.

ES PRESENTA AL MARQ LA LLIGA DIPUTACIÓ 2009



El dijous 26 de febrer a les 20 hores, al MARQ d'Alacant, es presenta la Lliga Diputació d'Alacant 2009, que es disputarà com és tradicionalment, a les modalitats de Llargues i Palma.

Este any, Alacant presenta un equip a la modalitat de Palma, a 3a de Palma, grup B:

1a JORNADA

ALACANT - Benifallim: dissabte 28 de febrer, 16 hores, carrer Abat Nàjera (Casc Antic)

Xixona - Monfort

Castells - Benidoleig

Benimantell - Alcoi

dilluns, 23 de febrer del 2009

1a JORNADA DEL RURALCAIXA



RESULTATS (1a JORNADA)


- PEGO B - ALACANT: 0 a 40 (0 jocs a 8)
- PEGO A - DAIMÚS C: 40 a 5 (8 jocs a 1)
- REAL DE GANDIA: descansa

CLASSIFICACIÓ

1r Alacant 3 punts (+8 jocs)
2n Pego A 3 punts (+7 jocs)
3r Daimús 0 punts (-7 jocs)
4t Pego B 0 punts (-8 jocs)
5é Real de Gandia NA

PRÒXIMA JORNADA (2a)

- ALACANT - PEGO A: dissabte 28 de febrer, 11 hores, Trinquet Municipal d'El Campello
- REAL DE GANDIA - PEGO B
- DAIMÚS C: descansa

dimecres, 18 de febrer del 2009

COMENÇA LA LLIGA RURALCAIXA DE RASPALL DE CARRER



Comença una nova experiència pel al Club Pilota Alacant, la competició a la modalitat de "raspall de carrer", una modalitat en la que el club alacantí és totalment inexpert. L'objectiu de l'equip que se presenta és solament aprendre i guanyar en experiència, front a equips amb molta més tradició i experiència.

Dessitgem molta sort a l'equip alacantí!!!

EQUIPS PARTICIPANTS

- RESTAURANTE NAUTILUS PEGO A
- UNXOLA PEGO B
- AJUNTAMENT DE DAIMÚS C
- REAL DE GANDIA D
- CLUB PILOTA ALACANT

JORNADA 1ª

- PEGO B - ALACANT: dissabte 21, 16 hores, carrer Ausiàs March (Pego)
- PEGO A - DAIMÚS C: dissabte 21, 17 hores, carrer Ausiàs March (Pego)

dimarts, 27 de gener del 2009

AMISTOSOS DE L'EQUIP DE PALMA

Amb motiu de la propera Lliga Diputació 2009, en la modalitat de Palma, el Club ha organitzat partides de preparació:

DISSABTE 7 DE FEBRER: Alacant - Relleu. Carrer Abat Nàjera, 11 hores.

DISSABTE 14 DE FEBRER: Alacant - Xixona. Carrer Abat Nàjera, 11 hores.

DISSABTE 21 DE FEBRER: Xixona - Alacant

DISSABTE 28 DE FEBRER: comença la Lliga --> Alacant - Benifallim. Carrer Abat Nàjera, 16 hores.

divendres, 26 de desembre del 2008

Nova York ciutat de pilota

Pareix mentida pero no ho és. A Nova York es juga pilota, senyors. Vaig poder comprovar-ho aquest setembre. Per tot arreu dels cinc districtes n'hi ha frontons del tipus europeu. Parets amb tres canxes per jugar a la manera internacional.
Jo estigué en les canxes que hi ha al cantó de 4thst amb 6th Av.
Quan vaig dir que era d'spanya i que jugava "handball", com li diuen ells, varen flipar tant o mes que quan jo vaig trobar a internet la página www.handballcity.com. Neil va ser el meu guia presentant-me les personalitats del joc presents a les cantxes i jugadors que m'ensenyaren els merits del joc. Tots aguantaren les meues preguntes i la meua torpeza jugant una modalitat que no havia vist mai, quan ja em costa fer paper a les nostres.
Per últim vaig assistir a un campionat femení per parelles que s'havia organizat. Ací us deixe fotos y videos de la visita. En elles apareixen Neil, Carl (un exjugador i entrenador apassionat), i alguns jugadors.










dijous, 18 de desembre del 2008

Tindrem trinquet en Alacant?

La notícia publicada el 14 de desembre va caure com una bomba. Segons el Diario Información d'Alacant, i dintre del projecte del Regidor de Cultura d'Alacant, Miguel Valor (molt aficionat a la pilota), de recuperar l'antic edifici de la Tabacalera per a fins culturals, trobem el següent comentari:

"En cualquier caso, el edil señala que se va a atender la petición vecinal de habilitar un trinquet para el juego de pelota ya que existe uno en el recinto que se va a rehabilitar".

Al Club Pilota Alacant ens vam quedar ben sorpresos, ja què no sabíem que encara existia este trinquet.

Aprofitant que el dijous 18 de desembre, el Diario Información ha fet que Miguel Valor puga ser entrevistat pels internautes, hem aconseguit fer-li una pregunta:

4. ¿Nos podría detallar algo más sobre el trinquet que han encontrado en la Tabacalera? ¿Qué planes tienen para dicho trinquet? Aprovechamos para ofrecerle nuestra colaboración, dada la importancia que tiene para nosotros. CLUB PILOTA ALACANT

» Al recorrer las instalaciones de la antigua fábrica de tabacos nos hemos encontrado con sorpresas de todo tipo, y una de las más llamativas era que había pintado de verde una zona de pared que evidentemente había sido utilizada como trinquete durante algún tiempo. Como soy un enamorado de la pilota valenciana, nuestro deporte autóctono, pensé enseguida en aprovecharlo y hablando con Pablo Rosser, nuestro técnico en arqueología, también vio que era una buena idea el restaurarlo.

Trobem positiu la predisposició a fer el trinquet, però ací el que han trobat pareix que és un frontó, no un trinquet. Intentarem reunir-nos per vore si el projecte és fer un trinquet o un frontó. Amb tots els meus respectes, un frontó no ens solucionaria res.